Strona główna
Edytuj
Logotyp KPO

W projekcie wykonano diagnozę potrzeb szkół, uczelni oraz pracodawców w zakresie skorzystania z udostępniania przez BCU infrastruktury dydaktyczno-lokalowej na cele edukacyjno-szkoleniowe związane z pracami wykończeniowymi. Efekty pierwszej edycji badań przeprowadzonych w roku 2024, w tym metodykę i organizację oraz wnioski z badań przedstawiono w poniższym pliku. Przeprowadzone badania pozwalają odpowiedzieć na pytania:

 

  • W jakim zakresie szkoły kształcące w zawodach monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie oraz technik robót wykończeniowych w budownictwie oraz pracodawcy działający w dziedzinie prac wykończeniowych są zainteresowani skorzystaniem z infrastruktury edukacyjno-lokalowej udostępnianej przez Branżowe Centrum Umiejętności Nr 1 w Radomiu?
  • Jakie jest zapotrzebowanie na współpracę szkół zawodowych kształcących w zawodach szkolnictwa branżowego: monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie oraz technik robót wykończeniowych w budownictwie, a także pracodawców działający w dziedzinie prac wykończeniowych z Branżowym Centrum Umiejętności Nr 1 w Radomiu?
  • Czy przedstawiona przez BCU oferta szkoleniowa jest atrakcyjna dla grup podmiotów uczestniczących w badaniu?

 

Współpraca BCU ze szkołami, uczelniami oraz pracodawcami 2024

 

Rekomendacje dla Rady BCU – poprawa wizerunku BCU

Opracowano na podstawie analizy raportu z 2025 roku dotyczącego funkcjonowania Branżowego Centrum Umiejętności Nr 1 w Radomiu.

  1. Uproszczenie i elastyczność oferty edukacyjnej
    Rekomendacja:
    Stworzyć modułową ofertę szkoleń, dostosowaną do potrzeb mniejszych placówek edukacyjnych oraz firm, z możliwością udziału w krótkich, intensywnych formach szkoleniowych (np. jednodniowe warsztaty).
  2. Rozbudowa działań informacyjno-promocyjnych
    Rekomendacja:
    Uruchomić kampanię promującą działalność BCU z użyciem filmów wideo, mediów społecznościowych oraz webinarów skierowanych do dyrektorów szkół, nauczycieli i przedstawicieli firm. Skupić się na pokazywaniu realnych korzyści i przykładów dobrych praktyk.
  3. Angażowanie środowiska nauczycieli i doradców zawodowych
    Rekomendacja:
    Powołać Radę Konsultacyjną BCU z udziałem nauczycieli praktycznej nauki zawodu i doradców zawodowych, która współtworzyłaby programy zajęć i oceniała trafność oferty.
  4. Opracowanie modelu dofinansowania udziału w szkoleniach
    Rekomendacja:
    Wprowadzić mechanizmy wsparcia finansowego dla szkół i firm (np. refundacja kosztów dojazdu, granty na udział w szkoleniach), we współpracy z jednostkami samorządowymi i partnerami biznesowymi.
  5. Systematyczna ewaluacja i otwarty dialog z interesariuszami
    Rekomendacja:
    Wdrożyć coroczny monitoring satysfakcji użytkowników oferty BCU oraz organizować cykliczne spotkania z przedstawicielami szkół i firm, by wspólnie analizować potrzeby i planować rozwój.

 

Współpraca BCU ze szkołami zawodowymi, uczelniami oraz szkołami podstawowymi 2025